Vállsérülések

Edzőtermi vállsérülések háttere

vállsérülések

Győri Ferenc A sportolók körében nagyon gyakoriak vállsérülések vállsérülések, melynek oka leggyakrabban a nem vállsérülések bemelegítés és a nyújtás hiánya, valamint a vállízületet körülvevő izmok aránytalan fejlesztése. A legtöbben előnyben részesítik a felületesen elhelyezkedő izmok fejlesztését a mély izmok rovására, ezzel megbontják a vállízület egységét, ami komoly problémákhoz vezet.

vállsérülések

A leggyakoribbak ezek közül a váll ütközési szindróma shoulder impingement sya supraspinatus  szindróma a vállsérülések supraspinatus érintettsége okán és a bicepsz hosszú fejének sérülése. Mindegyiknek a hátterében legtöbbször valami egyensúlytalanság áll, melynek következtében a vállízületet alkotó lapocka és felkarcsont helyzete a túlfejlesztett izmok irányába tolódik el.

Hogy melyek ezek az izmok? A deltaizom deltoid elülső és középső része, a kétfejű karizom m. A rotátor köpeny tagjai pedig háttérbe szorulnak, és nem tudják optimális helyzetben pozícionálni a felkarcsont fejét a mozgások során.

vállsérülések

Az izmok húzó hatása miatt a felkarcsont előre fölfelé mozdul el az optimális helyzethez képest. A váll sérülések nagymértékben befolyásolják az edzések hatékonyságát, mivel a legtöbb gyakorlat végrehajtásához elengedhetetlen a vállízület épsége. Az általam említett esetek közül az vállsérülések szindrómánál a nyomó jellegű gyakorlatok vállból nyomás, fekvenyomás és az oldalemelés a tünetek fokozódását eredményezi.

Miért különleges a vállízület és hogyan kell eljárni sérülés esetén? Megtudhatod a cikkből! A vállízületet 3 csont alkotja: 1.

Ezeknél a gyakorlatoknál a felkarcsont feje, a lapocka ízületi árka és vállcsúcsi része között a rendelkezésre álló vállsérülések beszűkül, melynek következtében az ott elhelyezkedő lágyrészek nyálkatömlő, supraspinatus ín, szalagok nyomás alá kerülnek, begyulladnak.

Súlyos esetben részlegesen vagy teljesen el is szakadhatnak.

  • Blokád a brachialis artrózis kezelésében
  • Hatályos:
  • Vállsérülések és a vállfájdalom okai
  • Edzőtermi vállsérülések háttere :: Fitness Akadémia
  • Befagyott váll szindróma Befagyott váll szindróma A nem múló vállfájdalom hátterében sokszor komolyabb probléma áll egy szimpla húzódásnál, vagy a megerőltetésnél.
  • Kenőcs ízületek duzzanatától és fájdalmától
  • Hogyan lehet enyhíteni a térd artrózisának súlyosbodását

Szép dolog azt hinni, ha elég kemények vagyunk és kibírjuk a fájdalmat, akkor az egyszer csak elmúlik. Sajnos, ilyen esetben a tünetek további fokozódása és a sérülés gyógyulásának hosszú elhúzódása várható.

vállsérülések

Szövődményként pedig letapadásokkal és az ízületi mozgásterjedelem beszűkülésével kell majd számolnunk, melynek helyreállítása nagyon nehéz feladat. Ha a tapasztalt panaszaid megegyeznek az általam leírtakkal, akkor javaslom, hogy vedd fel a kapcsolatot egy orvossal, vagy egy gyógytornásszal, aki tesztek segítségével könnyen kideríti, hogy vállsérülések mi áll a tüneteid hátterében és hasznos tanácsokkal lát vállsérülések.

Továbbá javaslom, hogy csökkentsd a válladra ható terhelést, szükség esetén vállsérülések az edzéseidet.

  • Rubeola ízületi fájdalom
  • Műtéti kezelés Nem műtéti kezeléssel nem javuló időskori rotátor köpeny sérülések esetében és fiatalokban 1cm-nél nagyobb vagy panaszt okozó váll izom szakadások esetén indokolt a műtét.
  • Befagyott váll szindróma – a szűnni nem akaró vállfájdalom oka
  • Vállizom szakadás - Vállcentrum
  • Tovább Vállsérülés A váll egy izmok által stabilizált ízület, ami extrém mozgástartományban képes erőt kifejteni.
  • A bal kéz ujjai ízületeinek betegségei
  • Ízületi kezelés az ízületi gyulladásról

A gyulladás csökkentésére használj gyulladáscsökkentő krémet, vagy tabletta formájában is beveheted. A gyógyulást meggyorsíthatod vállsérülések tépeléssel. A kineziotape-es ragasztás a fájdalom és a gyulladás csökkentése mellett a gyógyulás későbbi szakaszaiban is hasznos segítség lehet, különösen akkor, amikor újra elkezded a mozgást, mert ilyen esetben biztosítja a vállízület aktív stabilitását és segít tehermenetesíteni a működő izmokat.

vállsérülések

A fájdalom megszűnése után kezdj bele az izomerő helyreállításába, különös tekintettel a mélyen fekvő rotátor izmok fejlesztésébe. Erre kiváló gyakorlatok a gumiszalaggal végezhető ki-és be rotációs feladatok, valamint rendszeresen nyújtsd meg a zsugorodott izmokat, hogy ezzel elkerüld egy újabb hasonló sérülés kialakulását.

Érdekescikkek