A dudor nem árt az ízületnek

a dudor nem árt az ízületnek

mint ízületi fájdalmak kezelésére

A futás előnyeit senkinek sem kell bemutatni: erősíti az izmokat, növeli az erőnlétet, javítja a légzést a dudor nem árt az ízületnek a keringést, szükség esetén segít csökkenteni vagy szinten tartani a testsúlyt, oldja a stresszt, elősegíti a jó alvást, és még hosszan sorolhatnánk. A futás azonban árthat is a térdnek, térdfájdalom és duzzanat alakulhat ki, ha nem megfelelő technikával, fokozatossággal, megfelelő talajon, illetve cipőben futunk. A térdízületi porc károsodása, kopása, illetve súlyosabb esetben a térd artrózisa fele olyan gyakori a rendszeresen futóknál, mint például azoknál, akik nem végeznek intenzív mozgást.

térd az ízületből

Köztudott az is, hogy a futás ízületi kopás szempontjából kíméletesebb, mint például a futball vagy a súlyemelés, ahol gyakoribb az artrózis. Kutatók ezt a különbséget annak tulajdonítják, hogy a futás közben több szinoviális, ízületi folyadék termelődik, a vállízület polyarthritis tünetei és kezelése mintegy keni, védi, tisztítja és táplálja a porc szövetét.

a bal oldali ízületek fájnak

Ráadásul a futás egyenletesen terheli a térdízületet, erősíti a lábizmokat, miközben a futó nincs kitéve a gyakori irányváltások okozta sérüléseknek sem. Amikor valóban árthat a futás A futás jelentősen terheli az ízületeket, különösen a térdet, a bokát és a lábfejet.

  • Gyermekkori Idiopátiás Artritisz
  • Árt a futás a térdnek? Tippek a térdsérülések megelőzésére - Gerinces:blog, a hátoldal
  • Kenőcs a vállízület ízületének fájdalmára
  • Porcgyulladás sérülés után
  • Ízületi fájdalom milyen kenőcs

A futók legalább kétharmada szenvedett már el élete során fájdalommal, duzzanattal járó térdsérülést. Ezt azonban nem a futás, mint mozgásforma jellegzetességei okozzák, hanem sokkal inkább azok a hibák, amelyeket a futók elkövethetnek. Bizony, árthat a futás, ha nem megfelelő bemelegítés után, ha nem arra alkalmas cipőben, ha rugalmatlan talajon például betonon végezzük, vagy ha nem tartjuk be a fokozatosság elvét, nem állítunk össze személyre szabott, betartható edzésprogramot.

Nagyon fontos, hogy felfigyeljünk azokra a jelekre, amelyek valamilyen eltérésre, a láb kiegyensúlyozatlan súlyeloszlására, egyenlőtlen terhelésére utalnak, például boka- vagy harántsüllyedésre, esetleg a két láb közötti hosszeltérésre. Ezeket tanácsos minél előbb kezelni, gyógyászati segédeszközzel korrigálni — és nem csak a futók esetében! Az is fontos, hogy, amennyiben fájdalmat, duzzanatot észlelünk, azokat vegyük komolyan!

A térdhajlatfájdalom 10 lehetséges oka és kezelésük

Első lépésként érdemes ilyenkor az edzés intenzitását csökkenteni, esetleg néhány napot kihagyni az edzésekből. Amennyiben nem történik javulás, vagy a tünetek ismét jelentkeznek, akkor mindenképpen forduljunk orvoshoz. Az ismétlődő jelleggel, krónikusan túlterhelt ízületben ugyanis létrejöhetnek nehezen kezelhető túlterheléses betegségek, vagy elindulhatnak nehezen visszafordítható elváltozások.

ízületi fájdalom bursitis vállízület kezelés

Tippek a térdsérülések megelőzéséhez Ne csak fusson! Legalább hetente egyszer szánjon időt más jellegű, a teljes izomrendszerét átmozgató, erősítő mozgásra is.

Mi okozhat deformitást a kézen?

Fontos az edzéssel terhelt izmok rugalmasságának megőrzése, az izmok passzív nyújtása, stretchingje. Forduljon szakemberhez! Az egyéni edzésterv összeállításához kérjen tanácsot személyi edzőtől, gyógytornásztól, szakorvostól!

  • A megfázás is okozhat ízületi gyulladást - Egészséges ízületek
  • Az ízületek nem csak a kor miatt fájhatnak!
  • Ízületi gyulladás ízületi táplálkozási kezelés
  • Csípőfájdalom pótlás után
  • Fáj a mellkasok karjai és lábai

Lassan, fokozatosan haladjon! Kerülje a túlerőltetést, arányosan emelje az edzések idejét és a megtett távot!

Biztosítsa két edzés között a megfelelő pihenőidőt szervezete számára! Szerezzen be jó futócipőt!

Ízületi gyulladás 3 oka, 4 tünete, 9 kezelési módja [teljes útmutató]

A speciálisan futásra fejlesztett, a lábára tökéletesen illeszkedő cipő támasztja, védi a lábát, viselése csökkentheti a sérülésveszélyt. Ne maradjon el a bemelegítés és a nyújtás!

izom- és ízületi fájdalmak antibiotikumok után

Edzés előtt az izmok felkészítése, bemelegítése, majd utána a levezető nyújtás segít a sérülések elkerülésében. Táplálkozzon megfelelően!

hogyan kezeljük a kézízület ízületi gyulladását

A futáshoz egészséges, kiegyensúlyozott táplálkozásra, elegendő mg kalciumbevitelre is szükség van.

Érdekescikkek